عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تولید تایرهای شیرین از مواد قندی برای خودروهای سواری

خبر داریم برایتان با طعم عسل، عین شکلات . خبر هم این است که اولین تایرهای سبز جهان که قرار است طی چند سال آینده جاده ها را زیر پا بگذارند از قند ساخته خواهند شد.

حالا چرا قند، چون هزینه بالا و محدود بودن موادی که برای ساخت لاستیک های طبیعی و ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند باعث شده شرکت ها به دنبال جایگزین های کم هزینه تر و قابل بازیافت برای تولیدلاستیک هایی پاک و مقاوم باشند. البته صنعت نفت به صورت سنتی و از گذشته در تولید سالانه یک میلیارد لاستیک نقش حیاتی داشته است. اما ساخت هر تایر به تنهایی به هفت گالن نفت نیاز دارد که تجزیه اش هم خیلی طول می کشد و خلاصه آلوده ساز محیط است.

از این رو دو شرکت مشهور سازنده تایر خودرو، گودیرومیشلن  در کنار کارخانه لاستیک سازی ((لانکسس))  طی همکاری با شرکت های صنعت بیو تکنولوژی قصد آغاز تولید لاستیک های زیستی با استفاده از مواد قندی را دارند.

به گفته محققان فعال در این پروژه تولید سه نوع ترکیب لاستیکی با نام های ((ایزو پرن))، ((ایزوبوتین)) و ((بوتادین)) قابل بازیافت از طریق تخمیر میکروبی در دستور کار قرار دارد. این ترکیبات به گفته محققان بستر گسترده ای برای تولید انواع لاستیک های زیستی خواهند بود. به نظر می رسد جدا از فواید زیست محیطی حضور این لاستیک های شیرین در سطح شهر و جاده ها می تواند فضای وحشتناک رانندگی را کمی تلطیف کند.

خانم:  علی آقا

آقا: بله خانم

خانم : قند تموم شده اون لاستیک یدکت رو بیار حالا استفاده کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 19 بهمن 1390

بیشترین تعداد بادکنکی که توسط یک فرد در یک ساعت باد شد 320 عدد بود. این کار در 4 فوریه 2009 توسط فلیپ ناسیمنتو (برزیل) در فروشگاه آنیمیسوم ، مرکز خرید لوبلون در ریو برزیل انجام شد.

اگر تونستی رکورد بشکنی نظر بده.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 91
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 17 بهمن 1390


تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند آرام آرام عوارض ناشی از فناوری پیشرفته را بروز می دهند ،  عوارضی چون درد در ناحیه گردن بر اثر خیره شدن طولانی مدت کاربر به آن ها یا در انگشت شصت دست بر اثر تایپ کردن با کلید های کوچک .بررسی ها نشان می دهد افراد به طور متوسط روزانه بین نیم تا دو ساعت از تلفن همراه به منظوری غیر از تلفن کردن استفاده می کنند . اما بدن انسان برای به کارگیری هایی چنین ابزارهایی طراحی نشده است و این تلفن ها و صفحه کلید هایشان بسیار کوچک است . وزن سر انسان به طور متوسط بین 4 تا 5/5 کیلوگرم است و بدن انسان در وضعیت طبیعی می تواند با توزیع متعادل این وزن، آن را تحمل کند اما اگر سر به طور ثابت مقابل یک نمایشگر قرار گیرد 4 برابر سنگین تر به نظر می آید و به تمام بدن فشار وارد می کند . بیش تر امراض ناشی از تلفن های همراه بر اثر آسیب دیدگی ماهیچه ها، تاندون ها و اعصاب ویژه در  ناحیه گردن و اعضای فوقانی بدن پدید می آید این بیماری ها قابل درمان هستند. مشروط برآنکه علائم هشداردهنده نادیده نگیریم بهترین راه برای پیشگیری از چنین آسیب هایی آن است که به کارگیری این تلفن ها به حداقل برسد، در حین کار با آنها استراحتی به خود بدهیم یا به راه های دیگر ارتباطی نیز فکر کنیم. آسیب پذیر ترین کاربران این تلفن ها کودکان و نوجوانان هستند چون بیشترین طیف استفاده کنندگان از این تلفن ها را تشکیل می دهند.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 925
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
ن : محمدحسین محمدی
ت : شنبه 15 بهمن 1390

لوسیا زاراته( مکزیکی ، 89-1863 م.)  ساکن سن کارلوس مکزیک، کوتوله ای با قد 67 سانتی متر و وزنی معادل 1/1 کیلوگرم، در هنگام تولد و در سن 17 سالگی تنها 2/13 کیلوگرم وزن داشت و در تولد 20 سالگی اش وزن او به 5/9 کیلوگرم رسید.

 



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 13 بهمن 1390

 


در وصف محاسن سویا بسیار شنیده ایم . اخیرا حسن دیگری نیز به فهرست تمامی محاسنی که میشناختیم اضافه شده است : مصرف بالای فراورده های سویا مانند توفو (پنیر سویا ) و شیر سویا احتمال ابتلا به سرطان ریه را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. به همین دلیل افرادی که سویای زیاد را در برنامه ی غذایی خود می گنجانند احتمال ابلایشان به سرطان ریه 23 درصد کمتر از آنهایی است که میزان سویای مصرفی شان بسیار پایین است .توجه داشته باشید که به طور کلی وبه  تفکیک  جنسیت ، احتمالا ابتلا به سرطان ریه در مردان هشت درصد و در زنان شش درصد است . این را نیز به یاد داشته باشید که تنها سویا نیست که خاصیت ضد سرطانی دارد بلکه برنامه ی سالم وعدم استعمال دخانیات نیز در کاهش احتمال ابتلا به سرطان ریه موثر است.

نویسنده : امیر حسین محمدی

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1183
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 13 بهمن 1390

اکنون که در نیمه دوم سال قرار داریم و به خصوص امسال که در این روز ها هوا بیشتر ابری و گرفته بوده است. میزان افسردگی فصلی افزایش می یابد. با این وجود راه های موثری  هستند  که می توانند از بروز افسردگی به ویژه در میان زنان جلوگیری کنند. در واقع  احتمال بروز افسردگی در زنانی که مرتب زنانی که مرتب ورزش می کنند و نیز اوقات خود را کمتر در مقابل تلویزیون می گذرانند، کمتر از سایر زنان است. به بیان دقیق تر ، خانم هایی که در روز به مدت 90 دقیقه یا بیشتر ورزش می کنند احتمال بروز افسردگی  در آنها 20 درصد کمتر از سایر زنانی است که تحرک آن ها روزانه 10 دقیقه  یا کمتر است. به عبارت دیگر ، هر چه زن ها زمان بیشتری صرف تماشای تلویزیون کنند ، خطر ابتلا به افسردگی نیز افزایش خواهد یافت اما با توجه داشته باشید که تاثیر تماشای تلویزیون هرگز به پای تاثیر کم تحرکی نمی رسد. خانم هایی که سه ساعت یا بیشتر وقت صرف تماشای تلویزیون می کنند خطر بروز افسردگی در آنها 13 درصد بیش تر از آنهایی است که به ندرت تلویزیون تماشا می کنند! وعلت آن شاید این باشد که آن ها زمانی را که باید به ورزش اختصاص دهند ، صرف تماشای تلویزیون می کنند. ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی حس اعتماد به نفس را در زنان افزایش می دهد. البته  شدت فعالیت بدنی نیز در این راستا بسیار مهم است. به عنوان نمونه پیاده روی یکی از ورزش های رایج در بین خانم ها است اما تنها در خانم هایی که سریع پیاده روی می کنند خطر افسردگی را  کاهش می دهد نه آنهایی که به آهستگی پیاده  پیاده روی می کنند.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 13 بهمن 1390


سریع ترین موتور سیکلت ساخته شده

 

 

گفته می شود سرعت موتور سیکلت ((Suzuki GSX1300 RHayabusa))  به 312 کیلومتر در ساعت می رسد که آن را به سریعترین وسیله ی نقلیه دوچرخ در دنیا مبدل ساخته استو عنوان این موتر بر اساس نام یک نوع شاهین ژاپنی انتخاب شده است. این وسیله ی نقلیه ی 215 کیلوگرمی ، توسط موتوری با گنجایش 1298 سی سی با چهار پیستون در هر سیلندر به حرکت در می آید.

تصور کنید زمانی را که در این سرعت با موتور  حرکت می کنید یهو تصادف کنید!



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1062
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : دو شنبه 10 بهمن 1390

تروریسم علیه ایران چهارمین دانشمند هسته ای ایران به شهادت رسید صبح روز 21دیماه در میدان کتابی ،ابتدای خیابان گل نبی مصطفی احمدی روشن توسط افراد ناشناس به شهادت رسید.او در خودروی خود با دونفر همراه در حال حرکت بود که با انفجار یک بمب مغناطیسی که به بدنه خودروی او نصب شده بود،به شهادت می رسد.به گفته برخی از شاهدان ترور شهید احمدی روشن ،دو رکاب موتورسیکلت مقابل دانشکده ارتباطات بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده وبعد از طی مسافتی حدود 200تا300متر این بمب عمل کرده است.شهید مهندس احمدی روشن دانش آموخته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بوده و معاونت بازرگانی سایت هسته ای نطنز را بر عهده داشته است.وی که فارغ التحصیل سال1381است،در سال 80ودر دوران تحصیل خود در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جدا سازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می شد ،همکاری داشته و از وی چندین مقاله ISI به زبان های انگلیسی وفارسی منتشر شده است.فرد دیگری که از همراهان شهید احمدی روشن بوده و پس از مجروح شدن در اثر انفجار بمب در بیمارستان به شهادت رسیده،رضا قشقایی متولد 1357وراننده شهید مصطفی احمدی روشن بوده لست.وی پس از سوءقصد به بیمارستان رسالت تهران انتقال پیدا کرد،اما به رغم تلاش پزشکان ساعاتی پس از این اتفاق به شهادت رسید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
ن : محمدحسین محمدی
ت : شنبه 8 بهمن 1390

 

در 15 آوریل 2003م. سگی چند نژادی به نام ((دوشا)) در کلییر لیک واقع واقع در کالیفرنیای آمریکا پس از خارج شدن از خانه توسط یک کامیون زیر گرفته شد . افسر پلیسی وظیفه شناس تصمیم گرفت با زدن تیر خلاص بر سرش به درد کشیدن او پایان دهد. سپس او را در کیسه انداخت و در فریزر مرکز حیوانات قرار داد. دو ساعت بعد هنگامی که کارمند کشیک به درون فریزر نگاه کرد دریافت که ((دوشا)) زنده و در حالت نشسته قرار دارد.

عجب سگ سگ جونیه



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1222
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
ن : محمدحسین محمدی
ت : جمعه 7 بهمن 1390

 

نیروی جاروبرقی dyson dc31 که قابل حمل با دست می باشد. به وسیله ی موتوری که با سرعت 104000 دور در دقیقه می چرخد، تامین می شود. سرعت این جاروبرقی، 5 برابر بیشتر از سرعت موتور اتومبیل در مسابقه ی  اتومبیل رانی فرمول یک و 10 برابر بیشتر از سرعت هواپیمای مسافربری است.

مرد: خانم باز چی کار کردی؟

زن: دوباره این جاروبرقی فرشو قورت داده.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1241
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : جمعه 7 بهمن 1390

 

((سونجا کریستنسن)) نروژی، در 14 نوامبر سال 2009 م. پیام متنی 160 کاراکتری را در مدت زمان 28/37 را در مرکز خرید شهر اسلو نروژ نوشت .

اگر شما می توانید این رکورد را بشکنید  در نظرات بنویسید تا طریقه ثبت نام در گینس را به شما بگویم.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1071
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : محمدحسین محمدی
ت : جمعه 7 بهمن 1390

 

همه ما حتی شده یک بار تبلیغات مربوط  به استفاده از لامپ های کم مصرف به جاهای قدیمی را دیده یا شنیده ایم . صرفه جویی در مصرف انرژی و به دنبال آن کاهش بهای قبض برق ، مهمترین مزیت استفاده از این لامپ ها است. پس از مدت ها تبلیغ در مورد استفاده از لامپ های کم مصرف و تلاش برای گسترش آن در جامعه مدتی است که هشدار ها در مورد روش نادرست استفاده از آن ها در ایران جدی تر شده . به قول کارشنا س بهداشت تشعشات وزارت بهداشت ،بمب جیوه را به خانه ها آوردیم و در مورد آن آموزشی به مردم نداده ایم . 

خطر در بالای سر

جیوه یک فلز سمی است که روی سیستم اعصاب انسان اثر می گذارد و می تواند به  بروز سرطان هم  منجر شود . درون حباب لامپ های کم مصرف از گاز جیوه استفاده شده است . علی گورانی ، کارشناس بهداشت تشعشات وزارت بهداشت ، یکی از کارشناسانی است که در مورد استفاده ی نادرست از یک تکنولوژی خوب هشدار می دهد . او در گفت و گو در با خبرگزاری ایلنا گفته است در تمام دنیا تکنولوژی هایی مانند لامپ های کم مصرف همراه با بسته های آموزشی به مردم ارائه شد ولی در ایران این وسیله بدون آموزش و فرهنگ سازی مناسب به جامعه راه یافت. به همین دلیل حالا((در خانه ها ، کوچه و خیابان ها شاهدیم که به راحتی لامپ های کم مصرف و فلورسنت خرد و مانند زباله های دیگر حمل میشود ، در حالی که این لامپ ها باید با دستورالعمل ویژه جمع و امحا شوند و  خرده ها و خاک هایمان آن را نباید به هیچ وجه با جاروبرقی جمع کرد.))

راه کارهایی برای کاهش خطر

اشاره به خطر های احتمالی استفاده از لامپهای کم مصرف و مهتابی ( فلور سنت ) برای این  نیست که بگوییم  از این لامپها  استفاده نکنید راه کارهایی وجود دارند  که با عمل به انها  احتمال خطر کاهش می یابد

پرتاب کردن و شکستن لامپ های مهتابی به سرگرمی بعضی افراد به ویژه نوجوانان در خیابان ها وکوچه ها تبدیل شده است درمورد خطرات این کار به انها هشدار دهید .

در صورتی که لامپ کم مصرف یا مهتابی در یک محیط بسته وکوچک شکست تا 15 دقیقه محل را ترک کنید . بعد از بازگشت پنجره ها را باز یا دستگاه تهویه را روشن کنید . هنگام جمع آوری تکه های لامپ دست کش بپوشید یااز دو تکه مقوا کمک بگیرید .

از جارو برقی یا دستی استفاده نکنید  بعد از جمع آوری خرده شیشه ها را درون یک کیسه یا نایلون  قرار دهید در ان را گره بزنید ودرون سطل اشغال بیندازید برای پاک کردن زمین از جیوه هم از دستمال مرطوب استفاده کنید.

در صورتی که این لامپ ها سوختند آنها را به ما شین بازیافت زباله تحویل دهید یا درسطل های مخصوص بازیافت بیندازید .

بهتر است لامپ های کم مصرف را درون حباب قرار دهید و آنهارا در جایی وصل کنید که بیشتر از 30 سانتی متر با افراد فاصله داشته باشد  .

بعد از 5 تا 10 هزار ساعت استفاده از این لامپ ها آنها را تعویض کنید .

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1095
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 6 بهمن 1390

به گزارش پایگاه  خبری روزنامه الصباح در عراق ، دوشنبه 12 دی ماه، دختری در کربلا به دنیا آمد که جنینی در شکم داشت. این نخستین بار است که نوزادی با جنینی در شکم به دنیا آمده است. در این مورد نادر ، پس از به دنیا آمدن نوزاد ، پزشکان متوجه شدند که شکم نوزاد به گونه ای غیر طبیعی بزرگ است پس از معاینه دریافتند که در شکم نوزاد جنین ناقصی وجود دارد. آنها  در بیمارستان آموزشی الحسینی توانستند جنین را از داخل شکم نوزاد ده روزه بیرون بیاورند. مادر این نوزاد، بیست ساله و نوزاد خود را به روش طبیعی و بدون نیاز به عمل جراحی به دنیا آورده است. به گفته مدیر بیمارستان صباح نور که کودک در آنجا به دنیا آمده است، او اکنون تحت مراقبت های ویژه است.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 5 بهمن 1390

آرش با 55 تیر توانست 1000 امتیاز کسب کند. او با  هر تیر خود 1 ، 10 ، 5یا 25 امتیاز گرفت. می دانیم تعداد تیر های 25 امتیازی او بیشتر از تیر های 10 امتیازی اش و تعداد تیرهای 10 امتیازی بیشتر از تیر های  5 امتیازی و تعداد تیر های 5 امتیازی  و تعداد تیر های 5 امتیازی او بیشتر از تعداد تیر های 1 امتیازی اش بوده است. آرش چند امتیاز خود را از تیر های 25 امتیازی اش کسب کرده است؟

جواب مسابقه را در ادامه مطلب بخوانید.

 



:: موضوعات مرتبط: معما , ,
:: بازدید از این مطلب : 1382
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1390

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنیها و آدرس weekend.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com